fredag 11 juni 2010

Loppan har fått allergisk reaktion

Igår var det sista dagen på penicillin kuren, skönt! Igår på morgonen märkte jag att hon hade lite röda prickar på kroppen..hmm.. var ho släkaren och de sa att det var en vanlig biverkning av penicilliner och att det skulle försvinna inom ett dygn.
Så här såg hon ut igår, torsdag.

I morse när vi vaknade och klev upp vr utslagen värre! Hon var helt rödprickig/flammig över hela kroppen från topp till tå och spec i ansiktet. Röd och lite svullen under ögonen och kinderna.

Ringde ned och vi fick åka dit direkt.. hon har fått en allergisk reaktion av penicillinet Amimox. (ska skriva upp det så vi inte får det igen). Jag fick Betapred och Tavegyl flytande att ge henne, så vi fick ätta oss i väntrummet och så fick jag lägga henne i knät och spruta in i munnen.. ingen höjdare! Hon blev som en mask och skrek.. blev flera sprutor, så vi tog en i taget så fick hon leka en liten stund med mina nycklar så tog vi entill spruta.. så duktig var hon!!
De ville att vi skulle ta en promenad och sedan återkomm så de fick se att det hjälpte, kul väder att ta en promenad i, så vi åkte upp till min mormor och tog en fik under tiden. Efter 1 tim åkte vi tillbaka, läkaren tittade snabbt och konstaterade att det blivit bättre, hon hade inte tid då de hade ett akutfall, så hon ska ringa mig under em och skriva ut ett recept på Tavegyl om det kliar.
Nu sover hon.. jätte trött efter morgonens äventyr och av Tavegylen. Idag ska vi bara vara hemma och mysa!!
Så här ser hon ut nu efter medecinering.

2 kommentarer:

Alla bäckar små sa...

Lilla stumpan! Hoppas hon piggnar till i helgen. Kram på er

Anna sa...

Stackars Leah.....=(
Hoppas att hon blir piggelin snabbt igen!! KRAM

Skicka en kommentar