tisdag 1 juni 2010

Kommisarie Späck

Jag blev bjuden av min mamma på Galapremiären av Späck igår kväll. Kul att få följa med, nåt sånt har ´jag inte varit på.
Röda mattan var utrullad och bubbelglasen fram ställda. Fick köa utanför och så blev alla bjudna på en korv med bröd innan man gick in. I filmen äter kommisarie Späck på något konstant. Väl inne blev det alkoholfritt för mig då jag tog bilen in, mingel bland allt folk. Mötte en gammal skolkompis. Vid insläppet delade de ut super snygga glasögon, då filmen visades i 2D (så populärt med 3D nu, och allt kring denna film va skämt och parodi, så alla fick ett par plastbågar utan glas) Bättre ljud och bild sa de! Dessa skulle man ha på sig under hela filmen. Några av "kändisarna" som jag såg va skådisarna i filmen, regissören Fredde Granberg, Per Morberg, Sonja Alden, Tina Lejonborg, Lars Leijonborg, Sanna Bråding m.fl. Några kännde jag igen men namnen är borta för tillfället.
Filmen var helt ok, inget jag skulle betala för att se på bio, men kanske hyra hem nån dag när man inte har nåt annat för sig. Sådana här parodi filmen brukar ofta bli "för mycket", klart jag skrattade till och från genom hela filmen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar