onsdag 7 juli 2010

Händelserik dag!

Idag har vi haft en händelserik dag! Vi vaknade 04.30 av Leah som börjde stöka, klev upp och fixade en smarrig flarra välling och gav henne och i godan tro la vi oss för att somna om och trodde att även hon skulle somna om....MEN ICKE! Hon reser sig och börjar snacka, vi flyttar över henne i hopp om att hon somnar om mellan oss.. MEN ICKE! Så bara att kliva upp. Tomas fick somna om sin timma innan väckarklockan ringde. Jag och Leah satte oss is offan och tittade på Bananer i pyjams.
T åkte och jobba och jag och leah började packa ihop oss.. ingen ide att sitta hemma inne och tråka. I med ungen i vagnen så bar det av mot mormor, jg trodde hon skulle decka i vagnen...MEN ICKE! Vi stannade på vägen och gungade lite, hon fick promenera själv... allt för att hon skulle bli så trött som möjligt och somna!
Kom fram till mormor och hon var fortfarande vaken, då var klockan ca 09.00. Jag kännde att huvudvärken började bulta... Leah började gnugga sig lite i´ögonen.. mormor var snäll och tog henne i vagnen vid halv tio och jag la mig på soffan. Både jag och Leah sov ca 45 min, jag trodde hon skulle sova längre... MEN ICKE!
Sedan kom Nowa och Mica på besök och barnen fick plaska i poolen.. BUS! Leah har blivit en liten badkruka och hänger gärna brevid och leker medan Nowa glatt satt i poolen och lekte.



Lunchade och sedan vid halv två promenerade vi hem, T slutade tidigt och var hemma vid två. Leah vaknade vid halv tre, då packade vi in oss i last bilen för att fara till Bauhaus och köp en sandlåda att ha hos mormor.
Leah provlekte de som fanns uppställda.
Perfekt!





I lastbilen som T har på jobbet finns ett par solbrillor som Leah alltid leker med när vi åker den. Lyckades ta en så söt bild på henne.
En riktigt sommar brud!


Väl klara på Bauhaus styrde vi kosan mot vårat mål för dagen! Vi skulle besöka en uppfödare av Fransk Bulldog!! Jag bara älskar denna ras! Vi är sååå sugna på att skaffa en hund. Och vi har pratat om Fransk Bulldog eller Engelsk Staffordshire Bullterrier. Kul tt få träffa nån som lever med rasen och kan den, inte bara läsa på nätet och sen välja. Hon hade flera vuxna hundar och sen två små valpar som var 8 veckor!! Sååå söta!!! Även Leah blev lite varm i kläderna efter en stund och knallade runt och bjöd en av hundarna på vatten =)
Gillar verkligen denna ras! Vi får väl se vad som händer.. ;) JAG ÄR KÄR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar