måndag 18 januari 2010

Evakuering!

Min lördag började bra! Skulle ha egenkväll hos min granne och göra pizza och bara slappa framför tvn, utan barn var det planerat. Dagen var bra och mys med Leah, så kommer jag hem på eftermiddagen och märker att min badrumsmatta är dyngsur! det har lkuckat och bubblat (slaskmonster) i köket en längre tid men jag har inte tagit mig tid att ringa om det. Plötsligt börjar det bubbla upp vatten ur golvbrunnen, efter 5 min försvinner det. Jag ringer Sthlmshem jouren och de skickar en kille som försöker men ej kan få ordning på stoppet. Han ringer en spolbil som ska spola rent. Han kommer och får loss en del men märker att ett rör under huset har gått av och måste fixas! Ingen på min halva av huset får använda kök eller badrum, om grannarna ovanför gör det får jag och grannen brevid översvämning!! Död åt den granne som gör det!
Lagningen börjar idag måndag! Jag fick packa ihop mig och Leah så vi klarar oss så har vi bott hos min mamma. Tur att jag har folk som ställer upp som man kan få hjälp av Även underbara Joanna erbjöd sitt hem för oss! TACK!
Nu vid lunch tid ringer en kille från Södra rör och berättar att de är klara i min lägenhet, och de håller på under huset och förmodligen blir klara i morgon tisdag! Wiiee! Då får vi flytta hem!!

Varit hos Chrisse och Adde på fika idag, barnen lekte och drog i varandra *haha* Mysigt!
Men förjävligt att dra vagnen i detta väder! Fy tusan vad moddigt!
Ikväll blir det äntligen babysim för Loppan! Vi missade första gången men nu är vi friska och ska gå! Kommer bli super kul, även Tomas ska följa med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar