måndag 19 april 2010

Bra dag till en början...

Haft en bra dag fram tills kvällen. På fm mötte vi Chrisse och Adde för en promenad till Farstaängens öppnaförskola. Leah röjde runt som en virvelvind och busade! Var på bästa och gladaste humöret, hon storm trivs. Vid halvtolv satte tröttheten in och vi packade ihop oss och promenerade hem, Leah somnade i vagnen och jag gick en liten omväg för att njuta av vårsolen och det härliga vädret. Passade på att äta lunch och pyssla lite medan hon sov, när hon vaknade busade vi och tittade lite på tv. Sedan klädde vi på oss och gick ut till parken, måste passa på när vädret tillåter! (jag fattar inte hur jag ska klara av att börja jobb aigen sen, älskar att vara hemma med Leah!) Vi gungade och sen vill hon ju GÅ! Runt runt runt, bestämd är hon på vart hon vill gå, åt vilket håll!
När min rygg började säga ifrån gick vi till rutchkanan och hon fick stå uppe i den. Så spännande! Hon är duktig och håller i sig hela tiden, noga med att hitta nytt grepp innan hon släpper med handen. Vi väntade in T.
När T kom så åkte vi till Forum Nacka, vi är på jakt efter en videokamera, vill filma Leah och kunna ha med sig på utflyckter och äventyr! Vi åkte till Mediamarkt för att kiak lite, vilken djungel!! Trodde det skulle bli enkelt och att priset för en hyfsad kamera låg på kanske 2500-3000:-. Tydligen finns det två varianter, gammal vanlig hederlig videokamera och den nya varianter som filmar i HD. Känns som med dagens tv-apparater så ska man nog köpa en som filmar i HD, så det blir bra bild när man ska kika på filmerna. Då ligger priset på 4000:- och uppåt! Men men det kan det väl få kosta för att få härliga minnen?! Vi ska kika lite i andra butiker och se vad vi hittar för nån.
När vi precis klivit ur bilen och satt Leah i vagnen så kräks hon! Ingen förvarning eller nåt! Hela vagnen!! Stackars min lilla tös!. Bara raka vägen in och av med alla kläder och in i duschen. Boka tvättstugan (som tur var fanns det tid direkt), jag passade Leah och T skrubbade av vagnen. *suck* det var inte det vi hade räknat med när vi kom hem. Under hela kvällen här har hon varit pigg och glad, fick i sig lite välling och nu sover hon. Jag hoppas inte det blir nån mer vända i natt, att det bara var den vändan som kom. Men super tråkigt! Fick ringa till Sofie och ställa in våran heldag i morgon *snyft* men men. Jag och Leah får ha en mysig dag hemma i morgon!!




3 kommentarer:

Terese sa...

Blev hon åksjuk?
Varför tog ni inte av tyget på vagnen och tvättade det i tvättmaskin? Vi tvättade tyget på Tyras vagn i tvättmasin när hon hade kräkts ner hela. Funkade hur bra som helst att göra så :) Tvätta på 30 grader.

Anonym sa...

gick inte att få av tyget, finns inte mycket att göra då!/xandra

Anonym sa...

vi har en jättefin kamera som är liten och behändig och kostar nog inte allt för mycket. det blev vald till årets familjekamera 2008 eller om det var 2009. En JVC, modell GZ-MG330. Jag tror iof inte att det är HD men den är ändå bra tycker jag. /Marie

Skicka en kommentar