söndag 14 augusti 2011

Ny vecka!

Pust!!
Det är alltid mer jobb än man tror! Tyvärr orkar jag ju inte göra så mycket, så T får göra det mesta, men jag vill hjälpa till så mycket jag kan med rummet. I morgon ska jag måla lite runt fönster och element, sen ska älsklingen börja tapetsera ena väggen. Får nog bli när Loppan har gått och lagt sig vilket blir nog ganska tidigt i morgon då hon ska tillbaka till förskolan efter sommarlovet!
Vi får väl se hur det går att lämna första dagen, tror dessutom att de ska börja skola in några nya barn på hennes avdelning. Vi har pratat om det idag, att hon ska till grodan i morgon och träffa kompisar osv och hon pratar glatt om det. Jag tror säkert hon blir lite blyg när vi väl kommer in men att det släpper fort.
Just det.. jag har ju inte skrivit att min stora tjej nu mera kissar på toan eller pottan! Detta har gått väldigt fort och hon har fått göra det i sin egen takt, inge tvång! Vi har ju spenderat mycket tid hos mormor och Roger och där har hon sprungit naken i trädgården och vi har haft pottan framme på gräsmattan och påminnt henne då och då att gå och prova att sitta på pottan, hon hajade snabbt vad hon skulle göra och tyckte det var roligt! Så på bara ca 3 veckor är hon numera blöjtorr (hon kissar inte i blöjan, hon vill själv inte) och till och med torr hela nätterna. Däremot är det lite kämpigt på Nr.2 biten... tyvärr pga av att hon kan vara llite hård i magen till och från och detta har gjort att hon blivit förstoppat och lite rädd att göra nr.2 då det kan göra ont. Vi ser på henne när det är dags och då frågar vi om hon vill ha blöjan och hon säger ja. Ibland ber hon själv om blöjan...men det är ändå jobbigt för henne för hon kan hålla sig och knipa för att hon är rädd att det ska göra ont så det blir en ond cirkel.. Vi hoppas detta löser sig snart! Hon står på Lactulos men tror det är mer psykiskt för henne.

Morgon dagen blir lugn för mig, ska spenderas hemma! Måla lite, vila, tvätta lite, små pula hemma... Sedan kl 16.00 ska jag till BM på kontroll. T ska ev hämta Leah så jag slipper ta med henne till stan.

Nä nu är det nog dags att krypa till kojs... *gäsp* Natti allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar