tisdag 22 februari 2011

Mat!

Husmor gör storkok!

Passar på när man är hemma och vabbar att laga lite mat så det finns, T behöver matlådor och skönt att det ibland finns nån i fryser då middagsmaten inte räcker till. Just nu står en köttfärspaj med bacon i ugnen. Ska nog ta mig en smakbit när den är klar! Efter pajen ska jag svinga ihop en köttfärslimpa som blir kvällens middag med koktpotatis och gräddsås! Smarrigt värre!
Jag är inne i en period då jag tycker det är kul att laga mat, T är inne i en period då han inte alls är sugen eller har nån ide på mat. Men men jag kämpar på! Mat behöver han få i sig i alla fall!
Lite lat på att prova nya recept är jag, jag vill men så står man affären och handlar det "gamla vanlig" och ställer sig vid spisen.
Jag är grymt sugen på att gå ut och äta nåt gott! Det var jätte länge sen vi gick på restaurang! Mongolisk bbq,tänk va gott! Eller en god köttbit, nån smarrig pastarätt! ojojoj!! Detta måste ske snarast märker jag!
Nä nu måste jag kila till kylenn och se om jag hittar nåt att småäta på....*fniss*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar