måndag 4 oktober 2010

Stök och bök!

Ligger här bredvid en liten loppa som inte alls sover tryggt och lugnt. Hon vrider och vänder på sig, gnäller och plötsligt stor gråter hon.. Vet inte riktigt vad det är, om hon drömmer eller så?!

Själv ligger jag och funderar vinterkläder, spec till Leah. Har en pop overall men skulle tycka att jag vill ha en till overall, då det kan behövas om den andra är blöt eller så. Vill jätte gärna ha en molo!!! De är såååå snygga och bra! Men dyra! Funderar på didriksons overaller, bra pris nya runt 700:- och finns beg, men då till stl? 80 eller 90? Provade en 90 idag på Åhléns och hon kunde röra sig i den, lite lång i benen och armarna men ingen fara tycker jag. 80 kanske skulle sitta ännu bättre nu men skulle hon klara sig hela vintern i den? Kommer det ens bli nån vinter??? Frågorna är många, vem kan ge mig ett svar!?



Tycker ni att den ser stor ut??
Sen till vinter skor? Där känns det som jag har noll koll på vilka som är bra och varma för barn. Fastnat för Viking och Kavat, även där skulle jag nog vilja ha två par, är det ett par för mycket?? Näää hellre ha ett par för många, ifall nån olycka händer och ett par blir blöta! Det är ju faktiskt barn vi pratar om!!
Mössa och vantar är uppskrivet, blir nog PoP där, i alla fall vantar! Mössor kommer hon nog ha en hel drös av om jag känner mig själv rätt, eller hur! (ni som känner mig)
Jag själv behöver vinterkläder!!! Herre Gud, detta blir dyrt! Jag måste ju ha kläder så jag kan busa och åka pulka i vinter. Tomas också!! Oj oj dags att börja spana!

Just det! Super stort grattis till Judit idag!! Hon fyller år. Hipp hipp hurra!!

Over and out!

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

carro berglund sa...

ghaaa, skrev en jääääättelång kommentar som bara försvann. Testar igen.

Keyla har haft två overaller på förskolan, bra om det är jätteslaskigt väder ute och den ena blir blöt. Förskolan brukar sätta på galonbyxor om det är riktigt slaskigt, det funkar bra tycker jag så länge galoniserna är tillräckligt stora i storleken. Men ibland blir det ju blött eller skitigt ändå.

Förra vintern hade Keyla kavatkängor. Vi var jättenöjda med dem, hon var aldrig blötom fötterna även om hon hoppade i vattenpölar. Vi har köpt likadana den här vintern.

Vantar köper vi någon billigare varianter för dem verkar ha en förmåga att försvinna. Tror vi gick igenom 4-5 par förra vintern. Regnvantar tycker jag funkar jättebra att ha över lite tunnare vantar för det värsta höst (och vinter) slaskvädret.

Mössor har jag bara köpt dem som jag tycker är fina och är varma. Några olika varianter från lite tunnare till jättevarm.

Fleece-ställ oxh raggsockor har hon oxå på förskolan för dem riktigt kalla dagarna.

Terese sa...

Leah kan sova oroligt då hon ganska nyligen började på dagis. Det sägs att det är vanligt att det kan blir så där när dem små börjar på dagis.
Tyra hade en kort period då hon hade svårt att somna på kvällarna efter hon hade gått å dagis ett tag.

Anonym sa...

Vi har också två overaller. Två didrikson och två par skor. Viking och Pax. vintervantar från Pop och galonvantar från kappahl. Mössa (windstopper) från pop. /Marie

Skicka en kommentar