lördag 22 januari 2011

More more more..

Idag har det varit full fart på familjen Lind/Lindholm!
Uppe med tuppen...oj förlåt menade Loppan vid 05.30! Japp ni läste rätt, ingen sovmorgon. Bus och lek och gnäll på morgonkvisten, T åkte vid nio för att hjälpa min pappa flytta det sista till nya lägenheten, ska bli kul att de nu bor så nära, bara andra sidan fältet i Gubbängen!
Medan han var borta tog jag dammsugaren och svepte av golven med Leah hack i häl, vi skulle ju få besök!
Vid halv elva kom Anna och Felicia på fika, de hade köpt med sig jätte fina tulpaner till oss och semlor att mumsa på! Nu står mina vackra tulpaner i vardagsrummet...TACK!!!
Det blev en massa bus, snack och fika och en hel del gnabb mellan flickorna, om leksakerna! Självklart ska de ha samma sak just vid samma sekund! Klart Leah ska ha den där leksaken dom hon inte ens tittat på på månader just när Felicia tar i den! Men men...snart lär de sig att dela med sig och samsas!
Tack för en super trevlig fm!
T och morfar kom hem, flytten var klar. Morfar behövde låna några extra kartonger av oss. Anna och Felicia skulle hem och luncha och sova och desamma gällde Leah! T la dig med henne och jag brummade över till mamma för att inta rollen som "Polskan"! Fram med skurhink, trasa och dammsugare. Ingen hemma så det blev ingen för-fika utan jag kunde sätta fart, blev lite snack efter då alla kom hem innan jag skulle åka. Hem och hämta mannen och barnet och in i bilen för en speedshopping på Willys! Erbjudande: ta 3 pkt blöjor betala för 2 pkt. Och lite mat såklart... T släppte oss och kassarna hemma, i med lite mat i Leah medan jag lagade mat till mig och T, klockan var nu ca halv sex. T åkte underhuden och hämtade Jimmy och Paula. Mer kaffe och kaka på schemat! Leah uppe på övertid, klockan blev ca 8 då plingar det på dörren, morfar och Maria kom. De sa att de skulle komma halv sju, bara kika lite tv och umgås, de kan inte sova i lägenheten ikväll, ingen tv och ingen toa. T körde hem Jimmy och Paula, jag nattade Leah och sedan lite tid med pappa! Nu har även de gått och jag är helt slut! Fullspäckad dag som gått i ett! Klockan är nu 22.22!! Nu ska jag dra täcket över huvudet och njuta av lite sömn!
Godnatt alla ni som läser!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar