torsdag 2 december 2010

Mitt liv som mamma

Jag älskar mitt liv som mamma!!

Var var mitt liv innan Leah kom till oss? Visst hade jag ett liv men det känns inte alls så viktigt och meningsfullt som det gör nu! Visst kan jag sakna att bara kunna ligga på soffan en dag och titta på en film och slippa bry mig, det går inte nu. Men nu får jag dagar fyllda med kärlek, bus, mys och tokigheter!!
Ibland kan jag bli tokig på henne, arg så jag kokar och jag har stor lust att gå ned på hennes nivå och " ge igen" men det gör jag inte! Kan inte...får behärska mig och bete mig som den vuxna person jag är, som en mamma! Mamma är inget man bara blir när barnet föds,(jo biologiskt!) utan är en roll man växer in i! Man lär sig varje dag, varje sekund! Klart man har lite vana när barn nr 2 kommer men då ställs man inför nåt nytt...livet som 2-barns mamma.

Nu kan jag inte tänka mig ett liv utan Leah! Hon är mitt allt! ( T också). Detta lilla liv som har varit beroende av mig sedan första sekund och förhoppningsvis i många år till!
När hon kommer och vill visa nåt, hon tar en i handen och visar med hela kroppen och lite ljud att hon vill att jag följer med. Hon kan inte prata ännu utan bara 4 ord, men hon kan få mig med hjälp av kroppen och ljud att förstå det mesta! Hon har även en så stor ordförståelse så vi kan prata till henne som om hon vore äldre och hon förstår.
Hoppas att hon och jag kommer gå en lika underbar relation som jag har till min mamma! Vad skulle jag göra utan min mamma??!
Att bli mamma är det bästa som hänt mig!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var fint skrivet. Kram Marie

Skicka en kommentar