onsdag 5 december 2012

Kaos vecka?!

Vem beställde all denna snö?!?

I måndags vid fyra när jag precis hämtat barnen sa det poff och allt blev svart!
"Lena, vart har ni proppskåpet" frågade jag pedagogen.
Vi letade upp några ficklampor och tog oss till hallen för påklädning... Fick sms från Tomas som var hemma att hela Hökus var svart!
Jaha.. Lyckades packa in barnen i mörkret i bilen, fick åka en omväg hem då det rådde djungelns lag på vägarna utan gatubelysning och rödljusen!! Hem kom vi! Kändes som en spökstad! Allt svart!
Blev inte så långvariga hemma i mörkret då vi fick reda på hur stort elavbrottet sträckte sig! Detta kommer ta ett tag... Tur att vi har underbara vänner som hade värme och ljus! Blev inbjudna till Söder till Joanna och Kenneth där vi åt middag och hade det trevligt! Strax efter sju började vi packa ihop oss och tuffa hemåt, fått reda på att det börjat fixa tillbaka elen och barnen behövde komma i säng!

Sen kommer denna dag!!! Denna Onsdag från helvetet!
Tur i oturen hade jag bytt bil med pappa idag då han skulle ta vår bil för koll på jobbet... Jag fick hans XC70 fyrhjulsdriven!
Denna underbara bil gjorde att jag kom till och tillbaka från jobbet! Körde i 60 km/tim på Nynan.. Lastbilar och bussar överallt i dikena och på sidorna eller mitt i vägen! Fick åka omvägar för att komma hem!
Så här såg det ut kring bilen vid lunchtid, jag tog då en vända med skyffeln på min rast!


Ser ni nån väg..? Den ska finnas där nån stans!!!


Jag hade tur då det kom en plogis strax innan jag slutade så jag behövde bara skotta några meter! Lugnt på jobbet och telen gick varm med samtal från föräldrar som satt fast med bilar och/eller inte kunde ta sig ut osv...så blev inte så många barn idag!
Trollungarna lämnade jag på Fsk men Tomas fick pulsa ned och hämta efter att han gav upp att jobba för idag!
Hela kvällen har det varit underhållning (kaos) på vår gata, kunna stå å glo på alla idioter som ska försöka parkera/komma ut utan att skotta osv och fastnat!
Vi får se hur morgon dagen ser ut, säkert inte plogat då det är prio på andra gator!

- Puss och Kram och Nyp i Stjärten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar