torsdag 11 april 2013

Blink blink

Sa både lampan i bilen och sedan jag med ögonfransarna...

På väg till jobbet då oljelampan i bilen blinka till och varna att det var lite olja i motorn! Hade Tomas i örat samtidigt och han sa att jag kunde åka till Audi och få hjälp. Audi ligger precis vid mitt jobb så passa ju bra, ringde till Jenny om att jag ev blir lite sen.
Svängde in på Audi och hittade en kille därinne..
Spela dum behövde jag inte eftersom jag verkligen inte kan nåt om bilar och fix, utan jag sa s det var att lampan blinka och om han kunde hjälpa mig fylla på och vilken olja det skulle va?
Jätte trevlig prick, han bad om nyckeln och sa att jag kunde ta en kaffe och slå mig nedresan han körde den till verkstaden!
Jag tog en skållhet latte och små surpla för att undvika att bränna tungan.
Tog max 5 min så kom han tillbaka!
"Tack snälla för hjälpen! Vad kostar detta kalas?"
"Ingenting..säg bara till nästa gång ni servar bilen." Sa han snällt...
AUDI = SERVICE!!

Tog min varma kopp latte önskade honom en trevlig dag och tack för hjälpen och åkte till jobbet..kom i tid gjorde jag också!


- Puss och Kram och Nyp i Stjärten!

1 kommentar:

Cecilia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

Skicka en kommentar