fredag 1 mars 2013

Skadad soldat!

Första vändan till doktorn i fredags med skallskada för denna lilla grabb!
Detta har varit väntat då han kastar sig, klättrar och hoppar från allt! Helt orädd!

Han komma till jobbet och vända! Tomas ringde, och eftersom jag har bil och bilstolar var det bara att åka hem. Pratade med Vårdguiden vart vi skulle åka och eftersom han ej varit avsvimmad och det slutat blöda tyckte hon vi kunde åka till Närakut/vårdcentralen i Farsta.
Dåligt bemötande! Hon påpekade att vi var inskrivna på ett annat ställe men eftersom vi var där kunde någon väl titta på det! (Bry er inte om att det handlar om ett litet barn med ett jack i huvudet?! Nej då!!!)
Väntar.. Å väntar.. Typ 30 min kommer en kille.. Tittar å säger att detta behöver sys, han vill ändå att en annan oxå tittar... Vi väntar... Å väntar!!! 30 min senare kommer en läkare å tittar. "Detta behöver 1 stygn och eftersom han är så liten så behöver han sövas, och det gör inte vi här." Säger han.. Bara åka vidare till Astrid Lindgrens.
Från att vi parkerade där tills att vi satt i bilen igen hade det gått 50 min!! Under dessa 50 min blev vi bra bemötta! Ingen väntan, de kollade direkt och sedan lokalbedövning och så sydde de 3 stygn! Underbar personal!
All kritik till vårdcentralen i Farsta!!





- Puss och Kram och Nyp i Stjärten!

1 kommentar:

Cecilia sa...

Busunge, måste vara rädd om sig!
*pussa på*

Skicka en kommentar